2009-07-15

Egypt - podvodní svět v Makadi Bay

Rudé moře je plné zajímavých potvůrek. Strávili jsme spoustu času jejich pozorováním. Některé z nich se nám povedlo vyfotit (díky vodotěsnému pouzdru Aquapac). Pokud vím, žádný živočich kvůli nám neutrpěl žádnou újmu. Tedy až na želvu - ta musela zadržovat dech o chvilku déle než původně chtěla.

Tady jsou:



Nejsympatičtější rybička - Klaun špičatopruhý (Red Sea Clownfish) alias Nemo
(Jojo, pryč jsou doby, kdy Nemo byl kapitánem :-)
Většinou žijí v páru v sasance. A svoji sasanku si velice statečně brání. Když jsem se s foťákem příliš přiblížil, snažili se mě zahnat. Vůbec nebrali v úvahu, že jsem ve zcela jiné váhové kategorii.




Vznešený Perutýn ohnivý (Red lionfish)
Fascinující ryba. Nádherná ale nebezpečná. Osahávání se nedoporučuje. V zálivu u hotelu se jich vznáší desítky. Většinou v dostatečné hloubce, ale ne vždy.


Nafukovací Čtverzubec (balloonfish)
V nebezpečí se nafoukne, aby odstrašil protivníka. My jsme asi nevypadali nebezpečně. Nikdy se kvůli nám nenafouknul. I když jsme se snažili.
Nevím jak konkrétně tento druh, ale někteří čtverzubci jsou dost jedovatí. Třeba japonská mňamka Fugu.


Stydlivá Klipka červenoploutvá (butterflyfish)
Vyfotit tuhle rybičku je velice obtížné. Nemá ráda společnost. Pořád někam ujíždí.


Klipka škrabošková
(Masked Butterflyfish)
Stejně jako ostatní klipky žijí v páru.


Klipka prostřední (Red Sea Bannerfish)


Klipka proužková (Blacktail Butterflyfish)


Klipka praporková
(Threadfin Butterflyfish)


Podivná Lulanka Commersonova (modroskvrnná) (cornetfish)
Extravagantní a taky zvědavá rybka.



Pomec paví (Royal Angelfish)



Útesník pruhovaný (Sergeant major)
Sympatické pruhované rybičky.



Trnucha modroskvrnná (Blue-spotted Stingray)



Majestátní želva (Sea turtle)
Každý den (asi) pozdě odpoledne do zálivu připlouvala želva. Je to zážitek vedle ní plavat. Mohu skupině Olympic dosvědčit, že ' moc snadno se želva honí'. Je rychlá jak sviňa.



Muréna šedá (Grey Moray)
Na dvě murény jsem narazil brzy ráno pár metrů od hlavní pláže. Ve vodě po kolena. Když se klikatili směrem ke mě, neměl jsem dobrý pocit.
Maso murén je jedovaté. Nejíst!




Chobotnice
Byla příliš rychlá na lepší foto.


Podivný Jazyk (Common sole)
Byla to normální ryba. Tak dlouho ale polehávala na jednom boku, až se ji spodní oko přesunulo nahoru. Docela by mě ta evoluční změna zajímala. Není mi jasné, jestli se to oko posunovalo postupně nebo skočilo na druhou stranu rovnou. A kudy šlo. Skrz tělo nebo po obvodu? Je to záhadné.
(Radši při spaní střídejte strany)




Rybičky, které se zapomněli představit.



Pobřeží je plné hvězdic



čusky
Pokud jsem nějakou rybku nepředstavil správně, omlouvám se.

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Super fotky! Mozem potvrdit, vratili sme sa z Hurghady a naozaj staci snorchlovat z plaze alebo mola a je pekne vidiet vsetky ryby a morske zivocichy! Naozaj sa oplati tam zajst.