2008-08-25

UK - tři muzea a park

Ahoj,

prší, hurá! Nemusím se nikam trmácet a můžu se celý den válet na pokoji. Po včerejšku mám chození plné nohy.

Včera jsem absolvoval celodenní pochoďák po londýnské čtvrti Chelsea (žádného Čecha ani Petra jsem ale nepotkal). Proběhl jsem tři muzea a jeden park.

Science Museum - Muzea vědy a techniky mám nejradši. Tohle se taky povedlo. Je tu spousta věcí na koukání i na šahání. Žádné nemoderní 'Nešahat' tu neplatí. Pravda, na některé exponáty, například lokomotivy, je zákaz šplhání.
Nej věci: první parní lokomotiva jezdící po kolejích, Stephensonova lokomotiva 'Rocket', raketa V2, měsíční lunární modul a laboratoř, kde si je možné ověřit některé podivnosti z učebnic fyziky. Úplně nej je ale místní krám plný naprosto úžasných technických kravinek. Srdce by bralo vše, rozum a malý kufr byly ale proti.
Ještě jeden zážitek ze Science muzea. Zažil jsem evakuaci. Místní rozhlas začal hlásit 'Okamžitě opusťte muzeum nejbližším východem'. To hlášení se neustále opakovalo a bylo tak otravné, že všichni lidi spořádaně prchli.


Science Museum - Stevensonova lokomotiva 'Rocket'


Science Museum - český příspěvek vědě


Natural History Museum
- Muzeum historie přírody je hned vedle Science muzea a taky stojí za návštěvu. Nejvíc mě zaujala geologická část - šutry, krystaly, láva a tak. Mají tu postavenou část japonského krámu a simulují v něm zemětřesení, které skutečně nastalo v Kobe. Bez držení! Fakt. Zemětřesení se dá v pohodě ustát. Jen ten dům, ve kterém to člověk ustojí, nesmí spadnou.
Je tu vystaven i 28 metrový model modré velryby. Má to malý háček - model udělali před tím, než někdo tu velrybu skutečně viděl ve vodě. Trochu to netrefili.
Pavilon dinosaurů jsem vynechal neb nohy bolely, čas tlačil a fronta byla veliká.

Natural History Museum - Dodo aneb Blboun nejapný

Modrá velryba tak, jak ve skutečnosti nevypadá. Kolem jsou hroši, sloni, mamuti a jiná havěť


National Army Museum - Muzeum vojenství. Koukal jsem, co různých válek neznám. Angličané se asi v dějepisu musí učit o moc letopočtů víc než my. Neměli tolik válčit. I když ono by na světě bylo příjemněji, kdyby některé války dotáhli do konce a zcivilizovali třeba i muslimský svět. Pozdě honit bycha i usamu.

Battersea Park - Tento park je považován za nejzajímavější ze všech londýnských parků. Právem. Je to oáza klidu a pohody. Musím znovu zopakovat, že parky Angličané umí.


Battersea Park


Subtropický koutek v Battersea parku

V pozadí je vidět Battersea Power Station známá z obalu alba Animals od Pink Floyd

Pohodička v centru Londýna

Cestou z parku jsem šel severním směrem přes most a překvapila mě Temže. Tekla zprava do leva - tedy opačným směrem, než bych předpokládal. Divné. Čím to?
Na netu jsem se dozvěděl odpověď. Nebyla to Temže, bylo to moře. Příliv v Londýně dosahuje až 6,5 metru. Půl dne tedy teče Temže do moře a druhou půlku teče moře do Temže. Když někomu uplave loď, tak se mu za půl dne vrátí. Asi.

jirka

Žádné komentáře: