2007-07-11

USA - cesta a první den

Ahoj,

tak jsem v Americe. Vždy jsem si přál se sem podívat a je to tady.

Cesta byla dlouhá. Celkem zabrala víc než 24 hodin. V sobotu 7.7. ve 23:45 jsem vyjížděl z Chrudimi a v neděli v asi 15:30 místního času (pondělí 0:30 našeho času) jsem dorazil do hotelu. Naštěstí jsem si po celou dobu letu mohl užívat pohodlí business třídy. U každého sedadla byla obrazovka s přístupem ke knihovnám hudby a filmů. Dálkovým ovladačem šlo polohovat sedadlo do libovolné pozice. Dokonce bylo možné nastavit i horizontální polohu na spaní. Bohužel spánku bránil neustálý přísun jídla. Pokud jsem nejedl nebo nekoukal na filmy, sledoval jsem aktuální polohu letadla. Při přeletu nad Islandem jsem se vykláněl z okénka, jestli nezahlédnu sestru s rodinou, ale nejspíš byli zrovna zalezlí v nějaké hospůdce.

Při přestupu ve Frankfurtu jsem zažil leteckou nehodu. Nejsem si ale úplně jist, jestli srážce autobusu a vozíku se zavazadly lze říkat letecká nehoda, přestože se udála na letištní ploše. Zbytek cesty byl bez nehod, pokud se nepočítá zdvižené obočí imigračního úředníka na letišti v Los Angeles. Byl překvapen tím, že jsme k němu přišli s Martinem, kolegou z práce, společně. Začal pátrat po našem vzájemném vztahu. Když zjistil, že jsme pouze kolegové, rozdělil nás a mě dusil, až jsem se pořádně zahřál. Nakonec ale vyměkl a já byl v USA.

Hned po ubytování v hotelu jsme společně s kolegy, kteří tu už týden byli, vyrazili do Hollywoodu. Bylo to úplně neskutečné. Projížděli jsme přes Beverly Hills, míjeli ukazatele Santa Monica, Long Beach nebo Malibu. V Hollywoodu jsme prošli slavnou ulicí s chodníkem složeným z hvězd se slavnými jmény. Upřímně řečeno je to obyčejná ulice, jen místo na obyčejnou dlažbu se šlape (plive a hází vajgly) po slavných hvězdách.
Všude kolem jsou krámy se suvenýry a spousta turistů. Náhodou jsme tam přijeli zrovna v době, kdy probíhala premiéra nového filmu s Harry Potterem. Před místním kinem čekalo hejno limuzín a uvnitř pravděpodobně seděli hvězdy filmu. Lístky už se nám nepodařilo sehnat, tak jsme jeli domu (tedy do hotelu).

Po 48 hodinách bez spánku (pokud se nepočítá poklimbávání v letadle) jsem toho měl dost.

jirka


pohodlíčko v letadle

tady nás vyplivlo letiště

cestou z letiště do Hollywoodu

Hollywood, slavný nápis na skále v pozadí

Hollywood Boulevard

Hollywoodský chodník slávy (Hollywood Walk of Fame)

potkali jsme i Gandalfa, nic nám nevyčaroval

Grauman's Chinese Theatre, tady se konají světové premiéry mnoha filmů

cestou do hotelu jsem projížděli ulicí Rodeo Drive, slavnou ulicí plnou luxusních obchodů
Nakupovala tady Julia Roberts jako Pretty Woman. My nekoupili nic.


Žádné komentáře: