2007-03-23

Turecko - jídlo

Ahoj z İzmiru,

když jsme dnes večer vyšli z Kipy, kde pracujeme, uviděl jsem na obloze poprvé turecký měsíc. Skutečně leží na zadech. Vyfotil jsem ho, abyste se mohli také podívat, ale tady je Martinova fotka. Má lepší foťák a je určitě i lepší fotograf.

foto Martin

Snídáme v hotelu. Na výběr je spousta věcí. Mohl bych si sice dát müsli, které běžně snídávám. Ale když už je ta možnost, dávám si většinou párečky s plátky oloupaného pomeranče. Zjistil jsem, že pomeranč je velice dobré ovoce, pokud ho někdo oloupe a nakrájí na plátky, aby se dal jíst vidličkou. Během snídaně pozorujeme lodní provoz v zálivu a shlížíme na chudáky, co se dole lopotí pro pár drobných. Po snídani sjedeme do přízemí a jdeme se taky lopotit.

foto Martin

Obědy si můžeme dát v Kipě. Všichni zaměstnanci Kipy mají jídlo zdarma. Jídlo tu není špatné. Pokaždé dostaneme jednu misku s masem a hranolkami a druhou s rýží nebo špagetami. Skutečně jsme pokaždé, co tu jsem, měli k obědu hranolky. Když jsem se na to ptal, bylo mi řečeno, že je velice jednoduché je udělat. Co zvládnou v Turecku, mělo by jít i u nás!!! (tím si vůbec nestěžuju :-) Ke každému jídlu dávají ještě neuvěřitelně sladký zákusek.

foto Martin

Na večeře už chodíme za své do místních restaurací, kterých je všude spousta. Spíš než restaurace to jsou ale jídelny. Chodí se do nich na jídlo, ne na pivo. I vzhledem se spíš podobají McDonaldu než našim hospodám. Jídla jsou všude podobná. Většinou se jedná o maso, rýži (prý to není rýže, ale něco jiného; nevím), místní placku chleba (u nás se to prodává jako arabský chleba) a cibuli a pálivou papričku jako oblohu. Není to špatné, ale klidně se bez toho dalších 40 let obejdu.

foto Martin

Všechny jídelny jsou poloprázdné. Většinou je v nich víc personálu než hostů. Každá má naháněče, kteří číhají venku a snaží se dostat hosty dovnitř. Jakmile člověk zpomalí nebo se podívá dovnitř, okamžitě zaútočí. Poté co je zákazník lapen, doprovodí ho číšník ke stolu a čeká nad ním, dokud si nevybere. Po objednání začne číšník dirigovat personál určený k přinášení a odnášení talířů. Člověk si hned připadá důležitější.

Toto je poslední mail. Zbytek zážitků sdělím ústně.

mějte se
jirka

Žádné komentáře: