2008-08-30

UK - Cheshunt

Ahoj,

je 5:43, za 2 hodiny opouštím hotelový pokoj a frčím domů. Cestou se tedy ještě musím stavit v práci. Snad to tam těch pár hodin přežiju. Bude to náročné - nespal jsem. Dodělával jsem příručku.

Pondělní volný den jsem využil k prozkoumání zdejšího parku (Lee Valley Park). A stálo to za to. Je tu krásná krajinka jako stvořená k nedělním výletům. Ostatně podívejte se, jak malebně to vypadá z výšky:


Z pohledu pozemského červa to taky stojí za to:


Došel jsem až dolů do Waltham Abbey a navštívil místní Muzeum střelného prachu (The Royal Gunpowder Mills). Dozvěděl jsem se spoustu zajímavých věcí o historii a výrobě střelného prachu. Ale nebojte. Už jsem je zapomněl. Pouze jedna informace mi utkvěla v hlavě. Netušil jsem, že kromě slov robot a dolar (z tolar), jsme obohatili svět i slovem pistole. Pravděpodobně je odvozené z husického termínu pro pušku - píšťala. V žaludku mi zase utkvěla anglická specialita - fish and chips. Filé a hranolky. Ne že by to nebylo dobré, ale příště si dám hamburgr jako ostatní Angličani.

zařízení na testování kvality střelného prachu

V areálu muzea se ten den konalo představení o Robinu Hoodovi. Nebo to byl skutečný Robin? Každopádně jsem fandil šerifovi z Nottinghamu.


Cestou zpět jsem okukoval místní plavební kanál. Zdymadla tu mají na ruční pohon. Kdo chce projet, musí si sám vytáhnout stavidla a otevřít vrata. Kdo nemá kliku od stavidla, má smůlu - prostě nemá kliku.


Někde v místech, kde jsem se procházel - severně od Waltham Abbey, se bude za 4 roky konat olympiáda. Bude tu kajakářské a kanoistické závodiště. Kdo to tu chce vidět v původním stavu, máte poslední 4 roky čas.

To je asi vše. Jdu dorazit příčurku.

God save the Queen

Žádné komentáře: